استفاده از بنزین سربدار و گوگرددار موجب از کار افتادن و حتی بسته شدن مبدل کاتالیستی میشود که باید از مصرف سوخت بیکیفیت و نیز مکملهای غیر مطمئن اجتناب کرد. از طرفی وجود گوگرد باعث افزایش خوردگی سیستم اگزوز میشود.
متاسفانه برخی بر این باورند که با تعویض مبدل کاتالیستی و استفاده از لوله به جای آن میتوان قدرت خودرو را افزایش داد. اگرچه این امر تا حدی درست میباشد اما با توجه به این نکته ضروری است که خودروی شما بر اساس وجود مبدل کاتالیستی طراحی و کالیبره شده است. به عبارت دیگر سیستم کنترل مرکزی خودرو و ECU بر مبنای وجود مبدل کاتالیستی برنامهریزی شده است. بنابراین هرگونه تغییر منجر به بروز ناسازگاری در سیستم کنترل خودرو و همچنین افزایش مصرف سوخت خواهد شد .لذا حذف مبدل کاتالیستی به هیچ وجه توصیه نمیشود.